Archiwum 11 kwietnia 2014


kwi 11 2014 Metoda Montessori
Komentarze: 0

Maria Montessori urodziła się we Włoszech w 1870 roku, a odeszła w 1952 roku w Holandii. Całe życie poświęciła badaniom nad rozwojem najmłodszych.

Dr Montessori była prawdziwym pionierem. Od 1900 była nauczycielem pedagogiki na Uniwersytecie w Rzymie. Jej wczesne prace koncentrowały się dookoła ustaw kobiet, potem jednak ewoluowały w stronę całkiem oryginalnego podejścia do wychowania dzieci. Jej sukcesy na tym polu we Włoszech doprowadziły do ​​międzynarodowego szacunku. Przeszło 40 lat jeździła po całym globie, z wykładami na temat pedagogiki. Zajmowało ją pisanie i opracowania programów wychowawczych.

Metoda Montessori pozostała powszechnie doceniona i przyjęta na całym świecie.

Nadrzędne teorie metody Montessori stosowane w prywatnej szkole podstawowej w Krakowie:
Każde dziecko rodzi się z twórczym potencjałem oraz prawdziwą skłonnością rozumienia świata.
Posiada prawo być godnie traktowanym.
Stworzenie maluchowi godziwych warunków do rozwoju w szkole i w domu, wspomoże rozwinąć ich rzeczywisty potencjał.
Dzieci muszą czuć się bez skrępowania i bez ryzyka w ramach dobranych wytycznych, które pozwolą im funkcjonować w ramach ich wspólnoty społecznej.
Dzieci powinny być zaopatrzone w celowo dla nich przygotowane materiały do nauki, które wesprą im testować świat a także dzięki którym zdołały ewoluować ich podstawowe umiejętności badawcze.
Mieszanie grup wiekowych ma pomóc maluchom rozwijać się w ich własnym tempie.

Maria Montessori, twórczyni metody edukowania nazwaną jej nazwiskiem, uważała, że w dziecku na początku trzeba wykształcić zmysły, i w następnej kolejności przejść aż do wykształcenia intelektu.
Pogląd ten egzystuje do tej pory obowiązujący i spośród dużymi efektami stosowany w przedszkolach i szkołach nauczających dzieci zgodnie z założeniami Montessori. Taką jednostką jest np. Montessori House - Prywatne Przedszkole Montessori, Kraków Ruczaj, ul. Benedykta Cesarza 9,
Metoda edukacji dzieci, jakiej najwyższym aspektem jest niewymuszony rozwój dziecka. Nauczanie dopasowane jest do subiektywnego tempa progresu pociechy. Maria Montessori twierdziła, że nadrzędnymfundamentalnym zagadnieniem jest wspomaganie przez pedagogikę spontaniczności oraz twórczości dzieci, oraz stwarzanie im warunków do całościowego rozwoju.